kosár részletek

Márka kereső

Jármű típus

Vásárolj nálunk

  • 14 napos visszavásárlási garancia
  • Autó akkumulátorra 2 év garancia
  • Motor és teherautó akkumulátorra 6 hónap garancia
  • Több mint 2000 termék
  • Több mint 5000 elégedett vásárló
  • Vásárlás regisztráció nélkül
  • Telefonos rendelés és tanácsadás
  • Telefonos rendelésfelvétel munkaidőn kívül is
  • A legtöbb forgalmazott márka egy helyen
  • 24 órán belüli házhozszállítás magyarországon
  • Törzsvásárlói kedvezmények

Vevőink mondták

Mára kézbesítették az akksit, szó nélkül maradtam, le a kalappal és köszönöm szépen!
Kellemes hétvégét az egész csapatnak!
Üdvözlettel,
Varga Mihály

Varga Bálint

Írjon nekünk

biztonságos fizetés árgarancia ingyen visszahívjuk

Gyakran feltett kérdések tárháza

Megpróbáltuk itt összegyűjteni azokat a kérdéseket, amelyekkel nap mint nap találkozunk ügyfeleink részéről. Reméljük, hogy itt Ön is megtalálja a keresett választ, de ha mégsem akkor nyugodtan használja az ingyenes visszahívó szolgáltatásunkat vagy írjon az ide kapcsolat oldalon és mi segítünk Önnek!

A következő kérdésekre adunk választ:

Kártyaelfogadás menete

Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?
Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?

Fizetés folyamata

Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?
Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Mit jelent a foglalás?

Sikertelen fizetések és teendők

Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?
Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?
Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?

Biztonság

A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?
Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
Mit jelent a UCAF kód?

Garanciával kapcsolatos kérdések

Mennyi garanciát ír elő a törvény az akkumulátorokra?
Hogyan kaphatok 2 vagy 3 év garanciát az akkumulátoromhoz?
Milyen tipusú akkumulátorokra lehet + garancia időt vásárolni?
Van valami dolgom azonkívül hogy megvettem a + garanciát?

Akkumulátorokkal kapcsolatos kérdések

Mi alapján és milyen akkumulátort válasszak?
Mi alapján és milyen akkumulátort válasszak?
Hogyan kell beszerelni az akkumulátort és ki segít nekem?
Hogyan milyen adatok alapján válasszak ha több fajtát is ajánl a kereső?
Érdemes nagyobb akkut vennem mint amit előír a szervizkönyvem?
Mit jelent, hogy gondozásmentes akkumulátor?
Hogyan fog sokáig működni a gondozásmentes akkumulátorom?
Hogyan tartsam karban a nem gondozásmentes az akkumulátorom?
Mit csináljak a régi rossz akkumulátorommal?
Mit tegyek ha csak nyáron használom az akkumulátorom hogyan tároljam?
Pontosan hogyan is működik egy akkumulátor?
Az új akkumulátort is fel kell tölteni?
Mi történik, ha az akkumulátor lemerül?
Mi történik töltés közben?
Mi az az önkisülés?
Mit jelentenek a számok az akkumulátoron?
Az akkumulátor töltésének helyes folyamata
A gondozásmentes akkumulátor töltésének helyes folyamata

Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?

A VISA és az Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ.

Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?

Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.

Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?

Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.

Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?

Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.

Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?

A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.

Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?

Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (128 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.

Mit jelent a foglalás?

A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.

Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?

Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.

Kártya jellegű hiba

  • A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
  • A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
  • A kártyahasználat tiltott.
  • A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
  • A kártya lejárt.

Számla jellegű hiba

  • Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
  • A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.

Kapcsolati jellegű hiba

  • A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
  • A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.

Technikai jellegű hiba

  • Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
  • Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.

Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?

A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?

A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.

Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?

Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.

A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?

Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 128-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.

Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?

A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.

Mit jelent a UCAF kód?

MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.

Mennyi garanciát ír elő a törvény az akkumulátorokra?

2015 januárjában a kötelező jótállásról szóló Kormány rendeleteket módosították."A jótállás időtartama közlekedési eszközökben használt, 10.000 Ft eladási ár feletti akkumulátorok esetében, a fogyasztó részére történő átadástól, illetve a forgalmazó általi üzembe helyezéstől számított 1 év az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet módosítása értelmében! Az ezen csoportba nem tartozó akkumulátorok esetén, különösen a nem közlekedési eszközökben használt pl. takarítógépben, napelem rendszerben meghajtó akkumulátorok, valamint a 10.000 Ft eladási ár alatti motorkerékpár akkumulátorok esetén a jótállás időtartama 6 hónap!" Tehát az Akkumax alapgaranciája, amit a törvény előír:

10.000 Ft eladási ár felett

  • Gépkocsi indítóakkumulátorok 100 Ah-ig: 12 hónap
  • Gépkocsi indítóakkumulátorok 100 Ah fölött: 12 hónap
  • Motorkerékpár és meghajtó akkumulátorok: 12 hónap
  • Teherautó, busz akkumulátorok: 12 hónap

10.000 Ft eladási ár alatt

  • Minden féle akkumulátorra 6 hónap
  • Nem közlekedési eszközökben használt (meghajtó, ipari, riasztó) akkumulátor 6 hónap

Hogyan kaphatok 2 vagy 3 év garanciát az akkumulátoromhoz?

Az Akkumax az, aki elsőként bevezeti az 1+1, 1+2, 6+6 hónapos garancia fogalmát a magyar akkumulátor piacon.

A törvény által előírt kötelező garancián kívül én úgy gondolom, hogy vannak olyan márkájú és típusú akkumulátorok amelyek többet is kibírnak mint egy év vagy 6 hónap. Hogy melyek ezek az akkumulátorok? Ezt a web áruházban meglátod mert fel van tüntetve ha vásárolhatsz hozzá + biztonságot, biztonsági éveket. Figyelem! Nem minden akkumulátorhoz vásárolható + garancia idő! Mivel mi magunk adjuk a plusz garancia időt ezért az általunk meghatározott akkumulátor típusokra adunk csak ilyen biztonsági lehetőséget. Nyilvánvaló hogy az általunk is jó minőségkategóriába tartozó termékekről van szó.

Milyen tipusú akkumulátorokra lehet + garancia időt vásárolni?

  • Személyautók esetén 1+1 és 1+2 év
  • Motorkerékpárok, Teherautók és Buszok esetén 6+6 hónap
  • Nem közlekedési eszközökben használt akkumulátorokra (meghajtó, ipari, riasztó stb) nem tudunk + garancia időt adni a 6 hónapon felül

Van valami dolgom azonkívül hogy megvettem a + garanciát?

Igen van! Azok akik élnek ezzel a meghosszabbított garanciális idővel azoknak a garancia levélben (Akkumax-Gari levél pdf) foglaltak szerint kell eljárniuk ha érvényesíteni akarják a kötelező egy éven ill 6 hónapon túli garancia igényüket.

Motor akkumulátoroknál a őszi-téli leállításkor le kell adniuk az akkumulátorukat nekünk téli tárolásra. Mi majd gondját viseljük az akksidnak, hogy ne kelljen újat venned minden tavasszal.

Személyautóknál 6 havonta el kell jönniük hozzánk egy felülvizsgálatra ami ingyenes és mi ránézünk műszereinkkel az adott akkumulátorral. Ellenőrizzük a töltést és így biztos lehetsz benne hogy nem lesz gond a téli fagyokban ill a kánikulai melegben sem a biztos indítás.

Teherautók és buszok esetében, 3 havonta szükséges hogy ellenőrizzük az akkumulátorok folyadék és töltöttségi szintjét. Kettő vagy több akkumulátor együttes használata esetén kötelező a töltéskiegyenlítő használata.

Mi alapján és milyen akkumulátort válasszak?

A megfelelő akkumulátor kiválasztása meglehetősen fontos, legyen bármilyen járművünk. Autók, teherautók, motorok, hajók, lakókocsik, elektromos biciklik, munkaképek mindegyiknél a legegyszerűbb megoldás ha megnézzük, milyen típust ajánl a jármű szervizkönyve. Ha erre sincs módunk, érdemes weboldalunkon lévő keresőkre bíznunk magunkat ahol személy és tehergépkocsik esetén márka, típus, évjárat szerint tudunk keresni nekünk való indító akkumulátorokat. Ha valamilyen oknál fogva adatbázisunk nem hoz fel adatot akkor sincsen semmi veszve mert még mindig megnézhetjük járművünkben lévő jelenlegi akkumulátor adatait és ezen adatok alapján is tudunk keresni pl.: Ah alapján is kereshetünk a jobb oldalon de akár a márkák alapján is van lehetőségünk keresésre.

Hogyan kell beszerelni az akkumulátort és ki segít nekem?

Általában az autó-elektromossági és autószerelőknek ez nem jelent problémát régebbi típusú autók esetében. Vannak azonban már olyan modern elektromos rendszerű autók pl.: ilyenek a start-stop rendszerű autók is amelyek akkumulátor cseréjéhez is szakszervizbe kell mennünk vagy olyan kijelölt elektromos szervizponthoz ahol ezt a feladatot garanciával vállalják. Mi az akkumaxnál szívesen segítünk kedves ügyfeleinknek és Budapesten az MO-ás körgyűrün belül 2990Ft ért (kiszállási díj és munkadíj) kicseréljük önnek az Ön által megadott helyszínen a tőlünk vásárolt új akkumulátorát.

Hogyan milyen adatok alapján válasszak ha több fajtát is ajánl a kereső?

A legtöbben általában csak a legolcsóbb akkumulátort válasszák ki és ezzel letudják a dolgot. Szerintünk azért a garancia idő egy fontos kérdés még és vásárláskor. Továbbá azért érdemes az áron kívül még pár adatot megnézni pl. Hidegindítóáram, Kapacitás Ah adatokat is. Akik a részletekre is kíváncsiak azoknak ajánlunk figyelmébe a következő támpontokat: -Teljesen vagy félig gondozásmentes akkumulátor, -Zselés, -Savas,- AGM akkumulátor, -EFB akkumulátor. Ezekről részletesen is olvashatnak itt a gyíkban.

Érdemes nagyobb akkut vennem mint amit előír a szervizkönyvem?

Mivel mostanában csak is a méret a lényeg ezért természetesen minél nagyobb annál jobb . Persze a viccet félretéve lehet sőt akár javasolt egy mérettel nagyobbat vennünk ha megtehetjük. Ezt főleg a diesel üzemű járművek hálálják meg és ezzel nem teszünk kárt az autónk elektromos rendszerében. Azt azért vegyük figyelembe hogy autónk gyártója az autónk motorjához tervezete azt az akkumulátort amelynek hidegindító árama, kapacitása elegendő járművünk indításához és elektromos rendszereink működtetéséhez. Az autónk mérethez tartozó generátor is úgy lett tervezve hogy menet közbe töltse az akkumulátorunkat. Egy jóval nagyobb kapacitású akkumulátort a kisebb töltésű generátor nehezebben vagy csak jóval hosszabb út megtétele mellett lesz képes feltölteni. Persze vannak olyan esetek amikor járművünkbe újabb elektromos fogyasztók lettek utólagosan beépítve ilyen pl.: az állófűtés a taxisok nagy kedvence vagy a HIFI-sek nagy zenéjéhez is már más akkumlátorra lesz szükség mit amit a szervizkönyv előír.

Mit jelent, hogy gondozásmentes akkumulátor?

Többnyire savval és árammal töltött, üzemkész állapotú (de lehet sav és áramtöltés nélküli pl zselés, agm, efb) akkumulátor, ahol a karbantartási igénymentesség az elektrolit szint ellenőrzésének és a desztillált víz utántöltésének elmaradására szorítkozik. A gyártók különböző ötvözetek segítségével, különböző hordozó anyagok és a gáztér kialakításával érik el e kedvező tulajdonságot.

Másrészt a keletkező gázokat katalizátorok alkalmazásával vízzé alakítják vissza. Önkisülési veszteségük minimális, ezért árammal feltöltött állapotban min. 6 hónapig tárolhatók. A "beépíteni és elfelejteni" kifejezés kizárólag az akkumulátorok desztillált vízzel való utántöltések elmaradására vonatkozik. Egyébként feltételezik, hogy ezek az akkumulátorok a gépjárműben rendeltetésszerűen vannak üzemeltetve.

Gondozásmentes akkumulátor fajták:

Karbantartásszegény (csekély karbantartást igénylő) akkumulátor - olyan,többnyire savval és árammal töltött, üzemkész állapotú (azonnal a kocsiba szerelhető, indításra kész) akkumulátor, melynél a gépjármű töltésszabályozójának beállításától függően csak évente egyszer-kétszer kell desztillált vízzel az elektrolit szintet beállítani. Kevesebb savgőz kerül ki a dugók furatain keresztül a cellákból (a gázképződés mérséklése folytán), így kímélve a gépjárművet és a környezetet. Ellenállóbbak a túltöltés káros hatásaival szemben (ezért élettartamuk hosszabb). Önkisülésük minimális, 6 hónapig tárolhatók jelentős tároló képességveszteség nélkül.

Karbantartásmentes (abszolút gondozásmentes) akkumulátor - olyan savval és árammal töltött és biztonsági szeleppel ellátott (azonnal kocsiba tehető, s indításra alkalmas) akkumulátor, melynek elektrolit fogyását speciális ötvözetek alkalmazásával minimálisra csökkentették. Ezeknél a többnyire teljesen zárt típusoknál desztillált víz utántöltése nem lehetséges mert a nem folyadékként van a sav az akkumukátorban hanem más hordozó anyagba van ötvözve pl Zselébe a Zselés akkumulátorok esetén vagy üveggyapotba az AGM akkumukátoroknál-, a telep garantált élettartama alatt erre nincs is szükség. Önkisülési veszteségük minimális. Egyes típusok árummal feltöltve több évig tárolhatók (lásd később). A szabvány követelményeinek első kritériuma szerint egy akkumulátor akkor tekinthető gondozásmentesnek (karbantartásmentesnek), ha a laborvizsgálatok során (40 °C ±2 °C hőmérsékleten 500 órán keresztül 14,4 V ±0,05 V (2,4 V/cella) állandó feszültségen töltve) az 1 amperórára (Ah) jutó vízveszteség (vízfogyasztás) nem haladja meg a 6 grammot. Ez egy gyorsított vizsgálat, ugyanis a gyakorlatban nem fordul elő 21 napos folyamatos vízbontási feszültségű töltés melletti üzemelés. Az elektrolitszint-csökkenés ekkor sem haladja meg pl. egy 44 Ah-s típusnál a kb. 9 mm-t, ami kisebb mint az edényen található max. és min. jel közötti 10 mm-es különbség. Az utóbbi időben a 6g/Ah-ás vízveszteség értékét az autógyárak tovább szigorították és csak azt fogadják el beszállítónak, aki képes 3g/Ah alatti vízveszteségű akkumulátorokat gyártani.

A gondozásmentesség második fontos kritériuma. hogy az ugyancsak 40 °C ± 2 °C hőmérsékleten 9 napig tárolt akkumulátor hidegindító képessége még megfelelő legyen, vagyis 18 °C-os hidegben 4,5 C20 ... 5 C20 értékú terhelőáram (kisütő áram) mellett a 12 V-os akkumulátor kapocsfeszültsége a 30. másodpercben se csökkenjék 7,2 V (1,2 V/cella) feszültség alá. (Ez a 4,5 C20 ... 5 C20 kisütő áram pl. a PERION 6A55XX 55 Ah-ás akkumulátorcsaládnál 255 A).

Szárazon töltött akkumulátor - savval való feltöltés után üzemkész akkumulátor. Az ilyen akkumulátorokat a gyártó formálás után árammal feltölti, majd a lemezeket savmentesíti, kiszárítja, majd a negatív lemezek felületét légzáró védőréteggel vonja be, s ezt követően építi össze a telepet.

Blokkformálásra előkészített akkumulátor (Sav- és áramtöltés nélküli akkumulátor). A kereskedelemben még kapható akkumulátorfajta. Sem savval, sem árammal nincs feltöltve. Csak sav és áramtöltés után vehető használatba az előírt gyári üzembehelyezési műveletek (savbetöltés, pihentetés, savszint-ellenőrzés, üzembe helyező töltés stb. ) után.

Hogyan fog sokáig működni a gondozásmentes akkumulátorom?

Mindenképpen a legfontosabb hogy rendszeresen használjuk autónkat és ezáltal a benne levő modern akkumulátorunkat és ne csak rövid városi utakra mert akkor nem mindig van elég ideje a generátornak újratöltenie az akkumulátorunkat. Amennyiben nincs lehetőségünk hosszú távokat autóznunk úgy érdemes beszereznünk egy modern csepptöltőt amellyel elkerülhető a túltöltés pl. ilyet és ezzel otthon pótolhatjuk a hiányzó feszültséget. Természetesen ezen kívül még néha-néha rápillanthatunk az akksinkra de nem feltétlen szükséges. Ha van varázsszem az akkumulátorunkon ami mostanában elég sok jobb minőségű gondozásmentes akkumulátor alapfelszereltsége akkor azon keresztül ellenőrizhetjük akkumulátorunk állapotát. Ami viszont nagyon ajánlott, hogy beszereljünk egy szivargyújtóról működő töltésjelzőt és ha nem is mindig de hetente legalább egyszer ellenőrizzük vele akkumulátorunk feszültéségét.

Hogyan tartsam karban a nem gondozásmentes az akkumulátorom?

Alapjában véve a klasszikus ólom-savas rendszerű akkumulátorok sem igényelnek nagy törődést, ám ha ezt a minimális időszakos karbantartást nem kapják meg, könnyen tönkremennek. Milyen időközönként érdemes karbantartást végezni az akkumulátoron? Merül fel a kérdés. Ha használatban van, akkor havonta érdemes egy gyors ellenőrzést végezni, ami kiterjedhet a következő részterületekre: ellenőrizni az elektrolit oldat szintjét, az akkumulátor tetejét megtisztítani az esetlegesen rákerült szennyeződésektől, ellenőrizni az elektromos csatlakozásokat, nincs-e esetleg valahol egy saru lelazulva, megtisztítani a csatlakozóvégeket, ha szükséges, és végül meggyőződni arról, hogy a gázkivezető szellőzőcső nincs-e eldugulva. Ezt követően érdemes ellenőrizni az akkumulátor töltöttségi állapotát egy voltmérő berendezés segítségével, és ha szükséges, 100%-osan feltölteni.

Kábelsaruk ellenőrzése: Az akkumulátor­sarunak számos típusa létezik, de mindegyik­re ugyanaz a szabály vonatkozik - a saru és az akkumulátorpólus egymással érintkező fe­lületeinek szennyeződés- és korróziómentes­nek kell lenniük, és a sarut erősen rá kell szo­rítani a pólusra. A pólusokon kialakuló porszerű lerakódást ecettel távolítsa el, majd dörzsvászonnal vagy drótkefével tisztítsa meg a fémet. A sa­rupofákat dörzsvászonnal vagy kis, finom re-szelővel tisztítsa meg. A pólusokat és a saru­kat a só képződés és a korrózió csökkentése végett kenje be savmentes vazelinnel (zsírt ne használjon), majd a sarukat szorosan he­lyezze vissza.

Folyadékszint ellenőrzése: Az akkumulá­torfolyadék vagy elektrolit,kénsav és desz­tillált víz keveréke. Szintje akkor megfelelő, ha éppen ellepi az akkumulátorlemezeket, ami az  akkumulátor tetején lévő töltőnyílásokon át el­lenőrizhető. Egyes akkumulátorokat teljes élettartamukra lezárnak, ezért sohasem kell utántölteni őket; többségükben azonban idő­vel csökken az elektrolit szint, ahogy a folya­dékban lévő víz elpárolog.

Az akkumulátor ellenőrzéséhez és utántöl­téséhez a cella fedelén lévő betöltőnyílások­ról vegye le a sapkát vagy záródugót, és a gyógyszertárakban vagy benzinkutaknál kap­ható desztillált vízzel töltse fel a megfelelő szintig. Némelyik akkumulátor külső felén fo­lyadékszintjelzővel ellátott átlátszó műanyag burkolat van. Ügyeljen rá, nehogy az elektro­lit a testére vagy a karosszériára fröccsenjen, mert maró hatású! Ha ez mégis megtörténik, bő vízben azonnal mosakodjon meg, és ön­tözőcsővel mossa le az autót. A cellák lezá­rása előtt ellenőrizze, hogy a sapkán vagy zá­ródugón lévő szellőzőnyílások nincsenek-e eldugulva. Ha igen, vékony drótdarabbal tisz­títsa ki őket.

Meleg időben gyakrabban - általában két­hetenként - ellenőrizze az akkumulátort, mi­vel ilyenkor a folyadék gyorsabban párolog­hat. Ha valamelyik cellában, a többiektől elté­rően, jobban csökken a folyadékszint, az a cella valószínűleg hibás, és lehet, hogy az egész akkumulátort ki kell cserélni. A cellák ugyanis összeköttetésben állnak egymással, és ha az egyik tönkremegy, akkor az akkumu­látor nem töltődik fel. Ha hirtelen a szokásos­nál több utántöltésre van szükség, lehet, hogy az akkumulátor túltöltődik. Autóvilla­mossági szakemberrel ellenőriztesse a töltő áramkört.

Mit csináljak a régi rossz akkumulátorommal?

Hozd vissza hozzánk mert mi átvesszük tőled! Ha nálunk vásárolsz új akkumulátort akkor még be is számítjuk neked a régit és biztos lehetsz benne hogy nem a kukában fog kikötni a veszélyes hulladékod.

Motor akkumulátorok visszavásárlási ára:

  • 200 Ft egységesen teljesítménytől függetlenül

Autó akkumulátorok visszavásárlási ára:

  • 35Ah-45Ah: 500Ft
  • 55Ah-66Ah: 700Ft
  • 70Ah-77Ah: 800Ft
  • 80Ah-110Ah: 1000Ft

Tehergépjármű akkumulátorok visszavásárlási ára:

  • 140Ah-180Ah: 2500Ft
  • 200Ah- felett: 3500Ft

Az akkumulátor veszélyes hulladék a benne lévő sav és ólom, miatt ezért csak erre szakosodott átvételi helyeken adjuk le és tényleg ne dobd ki a kukába, szemetesbe mert ezzel maradandó kárt okozol a természetnek és unokáidnak is.

Mit tegyek ha csak nyáron használom az akkumulátorom hogyan tároljam?

Motorok, motorcsónakok, vitorláshajók, lakókocsik, munkagépek akkumulátorai általában csak időszakos használatnak vannak kitéve. Ilyen esetekben általában célszerű kivenni a járműből télire az akkumulátort ha. Abban az esetben ha nem tudjuk kivenni mindenképpen csatlakoztassuk le az elektromos csatlakozóvégeket a pólusokról! Ez megakadályozza az esetleges szivárgást az akkumulátorból. De azért érdemes az akkumulátort kiszerelni a járműből, és félretenni olyan helyen, ahol tárolása nem okoz gondot. Kéthetente kell ellenőrizni az akkumulátort egy voltmérő segítségével, és ha szükséges, rátölteni. A legtöbb akkumulátor a téli tárolás időszaka alatt megy tönkre, és a felhasználó csak tavasszal szembesül a ténnyel, hogy járművének új akkumulátorra van szüksége, az elhanyagolt téli karbantartási teendők miatt. Ha feledékenyek vagyunk, írjuk fel a naptárba, mikor végeztük a téliesítést, s jelöljük be az időszakos ellenőrzés időpontjait is! Ne feledjük, hogy a szulfátosodás kialakulásának két leggyakoribb oka az alacsony elektrolit oldat szint, illetve a folyamatos kisülés (nem töltés). Mindig ügyeljünk az oldat megfelelő szintjére, és csak 100%-osan feltöltött akkumulátort helyezzünk üzemen kívül.

Pontosan hogyan is működik egy akkumulátor?

A savas akkumulátorokat járművek szünetmentes energiaellátására használják. Akkor is szükség van energiaellátásra, ha éppen a jármű motorja nem jár, így a generátor nem termel áramot. Ekkor az energiaellátás akkumulátorról történik. Röviden szólva az akkumulátor olyan eszköz, mely kémiai energiát alakít át elektromos energiává. Az akkumulátor általában cellákból áll ezek teljesen el vannak szeparálva egymástól mindegyikben külön kémiai elektrolit folyamat játszódik le. Mindegyik cella kb. 2 volt feszültséget termel, 3 cella szükséges egy 6 voltos, 6 cella egy 12 voltos akkumulátorhoz. Mindegyik cellában több pozitív és negatív töltésű ólom lemez van, melyek elkülönülnek egymástól, a lemezek között lévő szeparátornak köszönhetően. A kémiai reakció a lemezek és az elektrolit oldat között elektromos töltést állít elő.

Az új akkumulátort is fel kell tölteni?

Általában a gyártók feltöltve hozzák forgalomba az akkumulátorokat de az elhúzódó értékesítési és szállítási folyamatok során bizony önkisüléssel veszítenek a feszültségükből. Mi az Akkumax-nál csak készre töltött akkumulátorokat aduk el vásárlóinknak, amit a garancia levélen fel is tüntetünk természetesen az akkumulátor gyártási idejével vagy kódjával együtt. Sajnos vannak olyan nagyobb áruházak és hiperek ahol erre nem tudnak odafigyelni és nem egy esetben túltárolt lemerült akkumulátort vehetünk ha nem figyelünk oda. Ilyenkor az egyik legfontosabb dolog az új akkumulátorok üzembe helyezésével kapcsolatban, amit rendszerint a vásárlók többsége elfelejt, a töltés! Az újonnan kicsomagolt és elektrolit oldattal feltöltött akkumulátor kb. 80%-os teljesítményű. A maximális kapacitás kihasználásához érdemes az akkumulátort 100%-osra feltölteni az első használatba vétel előtt, növelve ezzel az akkumulátor élettartamát, fokozva teljesítményét.

Mi történik, ha az akkumulátor lemerül?

E kérdés megválaszolásához újra az akkumulátor belsejében lezajló folyamatokat kell szemügyre venni. Mint tudjuk, az akkumulátorban a pici ólom lemezek pozitív és negatív töltésűek. A szulfát-sav oldat hatására az elektronok áramlása megindul, az akkumulátorban töltés alakul ki, melyet a sav oldat tart meg. Bizonyos idő elteltével viszont más kémiai reakciók is megindulnak: az elektrolit oldat, mely hidrogént, szulfátot, és oxigént tartalmaz, megválik a szulfátjától és némi oxigénjétől, az oldat fokozatosan vízzé alakul, a lemezekre ólom szulfid réteg ül ki, ez az úgynevezett szulfátosodás, mely meggátolja a lemezek közötti szabad elektronáramlást, így lassan használhatatlanná téve az akkumulátort. Természetesen mennél többet van az akkumulátor használatban, mennél több töltést kap, ez a folyamat annál később veszi kezdetét. Egy teljesen elszulfátosodott akkumulátor újratöltése és használatba vétele nagyon nehéz, vagy úgy szólván lehetetlen.

Mi történik töltés közben?

Az elektromos töltés visszafelé áramlik, az ólom szulfidból a szulfátok visszakerülnek az elektrolit oldatba, hogy az egész folyamat újra kezdetét vehesse. Az éppen töltődő akkumulátorban buborékokat vehetünk észre, ilyenkor gáz fejlődik amely a gázkivezető nyíláson keresztül tud távozni az akkumulátorból hagyományos ólom-savas akkumulátorok esetén.

Mi az az önkisülés?

Az akkumulátoroknak természetes hajlamuk van az önkisülésre több dolog miatt is: magas hőmérséklet, túl rövid töltési idő, stb… Az önkisülés folyamatos egy akkumulátorban, sokak által ismert tény, hogy agy akkumulátor sokkal gyengébb, ha csak áll, s nincs használatban. Az, hogy az önkisülés folyamata milyen mértékű és mennyire előrehaladott, általában akkumulátortípus függő. Az ólom-kálcium akkumulátorok, sokkal lassabban merülnek, mint a hagyományos társaik. Szobahőmérsékleten az ólom-kálcium akkumulátorok 1/300 volt/nap önkisüléssel tovább bírják, mint a hagyományos akkumulátorok, melyeknél ez az érték 1/100 volt/nap.

Mit jelentenek a számok az akkumulátoron?

Egy akkumulátor általában a következő feliratokkal találkozhatunk:
a gyártó neve, az akkumulátor típusa (pl. Monbat Premium 75Ah), a fajtajelölése (pl. abszolút gondozásmentes, hibrid rendszerű, kalciumos ólomötvözettel gyártott) a főbb elektromos paraméterei, pl. 12 V, 62 Ah. 420 A (MSZ) 550 A, (SAE) valamint a termék egységes termékazonosító kódja (ETK) a pontos és félreérthetetlen azonosítás céljából. Itt a 12 V az akkumulátor névleges kapocsfeszültsége, a 62 Ah a 20 órára vonatkoztatott tároló képesség, a 420 A (MSZ) és 550 A (SAE) pedig az MSZ, illetve az SAE szabvány szerinti hidegindító áramértéket jelöli.

A főbb elektromos paraméterek jelentése a következő:

CCA, CA, AH és RC -Szabványos értékek, amelyeket minden akkumulátor-gyártó alkalmaz egy adott akkumulátor tipus paramétereinek megadásában.

Hidegindító áram (Cold cranking amps vagy CCA vagy EN) az az áramerősség érték, amelyet az akkumulátor problémamentesen le tud adni 30 másodpercen keresztül -18C hőmérsékleten úgy, hogy a feszültsége nem esik 7.2V alá. Ezért a magas CCA érték különösen hideg időben bizonyul hasznosnak.

Indítóáram (cranking amp vagy CA) az az érték, amelyet hasonló körülmények között mérnek 0C hőmérsékleten. Ezt az értéket MCA-nak (marine cranking amps) is nevezhetik. A melegindító áram elnevezés (Hot cranking amps - HCA) már szinte sehol sincs használatban, ez 27C hőmérsékleten értendő.

Amperóra (AH) az akkumulátor kapacitását (energia befogadó-képességét) jelenti. 1 Amperóra egyenlő 1A áramerősség 1 órán keresztüli leadásával vagy 10A áramerősség 0,1 órán keresztüli leadásával, és így tovább. Tehát ha van egy készülékünk, amely 20A-t vesz fel és azt 20 percen keresztül üzemeltetjük, akkor az Amperóra-igény 20 (amper) × 0,333 (óra) = 6,67 Ah. Ciklikus és indító akkumulátorok Ah-kapacitása hazánkban általában 20 órás periódusra vonatkozik. Ez azt jelenti, ha egy akkumulátor 100 Ah-ás, akkor az 5A-t tud leadni 20 órán keresztül úgy, hogy az akkufeszültség nem csökken 10,5V alá.

Elektromos tároló képesség (kapacitás) nem más mint azaz elektromos töltés, amelyet a feltöltött akkumulátorból meghatározott feltételek mellett kivehetünk. Más szóval az a meghatározott villamosenergiát leadó képesség, amelyet az akkumulátor egy meghatározott időtartam alatt (az 1,75 V/cella végső kisütő feszültségértékre esésig) teljesíteni tud. A tároló képességet a gyártó cégek 20 órás kisütési időtartamra adják meg. (Egy 45 Ah-ás akkumulátor kb. 20 órán át tud 2,25 A-es kisütő áramot leadni a kapocsfeszültségének 10.5 V-ra való csökkenéséig).

Hidegindító képesség, hidegindítási áram, hidegindítási amperszám, hidegstart-áramérték. (CCA-Cold Cranking Amps)

A gépjárműindító akkumulátort -l8 °C-os hidegben, a típusára megadott értékű terhelőárammal kisütve:

  • DIN szabvány szerint: a 30. másodpercben a kapocsfeszültség nem eshet cellánként 1.5 V (12 V-os telepnél 9 V) és a 150. másodpercben cellánként 1 V (12 V-os telepnél 6 V) alá.
  • MSZ (IEC) szabvány szerint: a 60. másodpercben a feszültség nem eshet cellánként 1,4 V (12 V-os telepnél 8.4 V) alá.
  • SAE amerikai szabvány szerint: a 70. másodpercben a feszültség nem eshet cellánként I,2 V (12 V-os telepnél 7.2 V) alá.

A fentiekből belátható, hogy miért van nagyobb hidegindítási áramérték feltüntetve az amerikai típusok címkéin, mint az azonos edényméretű európaiakén. A DIN szabvány szerint megjelölt akkumulátorokon pl. az Ah-ban megadott tároló képesség mellett a hidegindítási áramot a következőképpen adják meg: 72 Ah/430 A. Egyéb megjelöléseknél a szabványra többnyire zárójelben utalnak. Tartalék tároló képesség, tartalék kapacitás - azt mondja meg, hogy a teljesen feltöltött akkumulátor 25 °C hőmérsékleten 25 A terhelőárammal mennyi ideig süthető ki úgy, hogy az akkumulátor cellafeszültsége ne csökkenjen 1,75 V (12 V-os telepnél 10,5 V) feszültségérték alá. Ez a percekben kifejezett szám megfelelő rátartással megadja, hogy a motor és az egyéb elektromos fogyasztók mennyi ideig működtethetők a gépjármű áramellátó rendszerének (generátor, egyenirányító, feszültségszabályozó, generátor-ékszíj stb.) meghibásodása esetén. (Ezen ideérték választ ad arra a kérdésre, hogy a kocsit a legközelebbi javítóműhelyig el tudjuk-e vezetni, ha az ékszíj elszakad, vagy ha az áramellátó rendszer valamilyen más hibája következik be. Egy 55 Ah-s akkumulátor tartalék tároló képessége 25 A-es terhelőáramnál mérve kb. 90 perc. Nappali közlekedésnél 8 ... 10 A-es terhelőárammal számolva, 4 ... 5 órai autózásra van lehetőségünk, s ezt követően újból fel kell töltenünk akkumulátorunkat.

Az akkumulátor töltésének helyes folyamata

Legfontosabb, hogy ne felejtse el az akkumulátorból kivett energiát mielőbb vissza is tölteni. Ha nem így tesz, akkor az elszulfátosodás beindul, amely a kapacitás és élettartam csökkenéséhez vezet. A gépjárművek generátora egyben akkumulátortöltő is és általában jól végzi a feladatát egészen addig, amíg az akkumulátort nem sütjük ki túlságosan. A generátor a mélykisütött akkumulátort rendszerint túltölti, ami megint csak nem tesz jót az akkunak. Általában egy mélykisütött indítóakkumulátort kb. tízszer tud a generátor újratölteni. Az akkumulátorok szeretik, ha megfelelő karakterisztika szerint töltik fel őket, különösen mélykisütött állapotukból. Ezt az optimális töltési karakterisztikát 3 lépcsős töltési karakterisztikának nevezzük. Ezt a karakterisztikát csak speciális processzorvezérelt akkumulátortöltők képesek nyújtani, ilyen töltőket egyáltalán nem vagy csak ritkán látni a barkácsáruházak polcain. Az első lépcső a teljes töltés (bulk charging), ahol az akkumulátor a kapacitásának kb. 80%-át visszanyeri a töltő maximális áramú és feszültségű töltése mellett. Amikor az akkumulátor feszültsége eléri a 14,4V-ot, elkezdődik a második lépcső, a kímélő töltés (absorption charge). Ilyenkor a töltőfeszültség állandó 14,4V-os értéken marad és a töltőáram folyamatosan csökken egészen addig, amíg az akkumulátor töltöttsége el nem éri a 98% körüli értéket. Itt elkezdődik a harmadik lépcső, a csepptöltés (float charging), amely kb. 13,4V-os töltőfeszültséggel és alacsony (többnyire 1 amper körüli) töltőárammal kímélve tölti az akkumulátort. Ezzel az utolsó lépcsővel az akkumulátor töltöttsége eléri vagy megközelíti a 100%-os értéket. A csepptöltés ideje alatt az akkumulátor nem melegszik és a töltöttségi szintje közel 100%-os marad hosszú idejű pihenés alatt is. Megjegyezzük, hogy bizonyos zselés vagy AGM akkumulátorok speciális töltési karakterisztikát igényelnek.

A gondozásmentes akkumulátor töltésének helyes folyamata

A gondozásmentes akkumulátor esetében, ha azt valamilyen okból tölteni kell (pl. égve felejtett lámpák, vagy egyéb fogyasztók rendellenes üzemeltetése álló járműben stb.), akkor a járműből kiszerelt akkumulátor töltőáramát úgy kell megválasztani, hogy az a névleges tároló képesség értékének 0,08...0,1-szerese legyen. PI. 54 Ah-ás típus esetén az alkalmazható töltőáram: 0,08*54...0,1*54 = 4,3 ... 5,4 A. A töltést addig kell folytatni, míg az elektrolit sűrűsége minden cellában eléri az 1,27 ... 1,30 kg/dm3 értéket, megfelelő elektrolit szint mellett, 20 °C-on mérve. Az abszolút gondozásmentes akkumulátoroknál a fentiekben leírt töltési mód csak azoknál a kiviteleknél alkalmazható, melyeknél a víz utánpótlásának lehetősége biztosított (ha pl. a gyártmánycímkével leragasztott cellák záródugói eltávolíthatók). E töltési módnál ugyanis a feszültség meghaladja a 14,4 V-ot, s a töltés végén erős gázfejlődés lép fel, mely az elektrolitban lévő víz mennyiségét csökkenti. Ezzel a töltési eljárással az akkumulátor teljes töltöttségét érhetjük el. Az abszolút gondozásmentes akkumulátoroknál a töltést olyan automata töltőberendezéssel célszerű elvégezni, mely a töltést a 14,4 V-os akkumulátor kapocsfeszültségnél megszünteti, (ill. ezt követően csökkenő áramra való átváltással az a 14,4 V-os vízbontási feszültség alatt marad.) Hagyományos töltőberendezés alkalmazásánál (mely az állandó feszültségű töltést nem teszi lehetővé) a töltőáramot úgy kell megválasztani, hogy az a névleges tároló képesség-értékének 0,05-szöröse legyen. PI. 54 Ah-ás típus esetén: 0,05*54 = 2,7 A. A töltést 12 ... 14 órán át kell folytatni. Ezt a töltési módot csak teljesen kisütött akkumulátoroknál szabad alkalmazni. Megjegyezzük, hogy a leírt két utóbbi töltési módszernél (ahol nem lépjük túl a 14,4 V-os vízbontási feszültséget), a teljesen zárt, abszolút gondozásmentes, teljesen kimerült akkumulátorok 65 ... 80%-os töltöttségi állapotba kerülnek.

Kérdés esetén hívjon minket a 06-70-624-42-42-es számon vagy írjon üzenetet a kapcsolat oldalon és mi segítünk Önnek megtalálni a legjobb megoldást.

Akkumax csapata

Utolsó módosítás: Budapest, 2014. Február hónap 7. napján